August One.....2009

Gee pourin coffee tryin to melt that thing between me ears...A Brain...I have to wonder... kinda Grey matter....turned Brown as the coffee... slowly gets some fluid movement going....step on my toe... toss in a  thyroid pill... blood pressure pill...and a water pill...It's really kinda funny... I get a pill to thin my blood... one to keep the cholestrol from stickin together...then the blood pressure dropps cause welll I eat better...exercise... and they wanna up my doseage... go figure...........well ......Ifin ya read those side effects on ya meds... and look up more...like how your meds interact with one another... make ya wanna thinkabout what ya put in your mouth... ......i guess I'm just plum... cause to me... the idea is to cure... a health problemnot just treat it for ever and ever....guess there's no Cash  Flow in My  Idea.......Take smokin... 30 years i  puffed and puffed... couldn't get enuff...two packs a day... They tasted like lickin out an asstray... awful nasty...taste in my mouth... need a grinder just to get the Yuck off ya tounge...But smokin was a manly thing to do ... Rite....Smokin that whacky tobacky  now that was down rite Fun.....buttt ... Yeah lots of folks don't know when enuff is enuff... smokin that wild wood weed ... didn't seem like no harm... just wander around behind the little animals... lay in the johnson grass and stare at the Clouds...be a couch potatoe for a couple hours listen to CCR...watchin cartoons on  channel 3.....Any ole who... had to give both of em up...I seriously think if you wanna break up Drug lords.. Legalize all of it... Kill the black market ... it's supply and demand... less demand for legal chit.... when most folks be content with just growin a plant in the back yard for personal use... yepp... my two cents worth.......Quittin smokin... well that a Horse of a Multi-Color...dependin on how long ya horse been runnin free in the pasture ...the more difficult it is to catch... Yepp....\that the way it be with smokin... the more ya do... the harder it is to control... addictin  aint it.....see all these years ya be puttin that Nicotine in.... and the more you use....the more ya bod wants.... really.... that why ya keep smokin more... one ...two... Dang man... how ya pay ya bill... three packs aday... gosh dangit.........So  here If  INs  Your really SERIOUS ABOUT QUITTIN...  LISTEN UP.....You gotta ween ya self off the Nicotine... takes a while... Aint gonna happen over nite.... SO.... if ya think It's worth a shot.... Start tryin  to smoke only one ciggy and Hour... just one... watch the clock... Now if  ya at work... you get an extra credit... cause you already have to wait for a smoke break... so hey  here ya can just smoke  1/2 that high dollar ciggy... yeppers... go ahead  crush it ... put it out... chunk the dang thing...CA..Ching... hear that... good money down the drain... Well if ya go money to burn... Now then at nite... after work... at home... here's where ya need to watch the clock... and hey smokin outside is a plus....You know ya kids and family   don't need to be inhalin that second hand smoke....My mom died from hand me down smoke related  illness.. Yepp...if ya love em  SMOKE OUT SIDE... BETTER YET  .... QUIT...So any ole way... you cut down to one ciggy an hour... and well I got some help...Yepp... a Wellbutrin product... lite anti-depressant... sure nuff... well old Doc... he say take two these a day... try to smoke just one cigg an hour... then we move on from there.......Some times we have to figure out how to Float our own boats...yeah... me one them pills was enuff... but I didn't wanna swapp one habit for another... ciggs or pills..... pills or ciggs.... HhhMmmmmnnn?So for months I worked takin one them pills at nite before bed... Two put me to sleep all day.........Ciggs went up to 2.50 a pack.. dang.. gee whizz....so I worked harder at cuttin down on how many I smoked.. first it was like one an hour.. then it was like one every hour and a half... This aint as easy said as done.. You really have to watch your self at nite ... yepp while watchin tv.. just toolin round the yard... it's easy to forget and fire  them ciggs up......Butt if ya pratice ... and ya forget and lite two up in an hour.. ya gonna get that whirly head thingy like brain freeze when ya eat Icecream too fast... and ya might even turn little green round the gills..That means ya doin it rite... put the dang thing out.. and wait... I did this for a long time 6 or 7  months... then one day.. I decide to see  how long it would be  before I had to buy another pack...That my friends was over 12 years ago...so then I took to cuttin down on that  dang pill.... I cut it in half.. and after couple months I quit takin the pill too... So hey... like I said Ya have  to figure out how bad ya want it.. and learn how to float ya own boat..The key process is learnin to pratice Self Control....Dont beat ya self up if ya screw up...just give it another shot...Be  mindful of folks that don't smoke and the ex smokers out there...WE quit but second hand smoke kicks some of our butts... BIG TIME...!Now I might have a success story ..Truth be told lookin back.. i had already cut my smokin down for about two years before i went and got them pills... Yeppp .. so it might take a shade bit longer than 6 or  7  months... dependin on how many ya smoke...It's Tuff folks... so don't be knockin them folks that's tryin to quit..and wellFor you Youngins.. under 20 that be smokin.. it's like pissin in your coffee... you know nothing good gonna come out of this habit... really... well I put my two cents worth in on this subject..IF YOU WANT SOMETING BAD ENUFF... YOU HAVE TO WORK FOR IT...SO GO AHEAD... TRY... REAL HARD..YOU MIGHT SUPRISE YA  SELF..Best wishes Russ